10 Nov 2010

Hot topic: (fake) fur

Fake fur.
Een grote trend deze winter, maar toch hebben mensen er hun bedenkingen bij. Zelf had ik dit eerst ook. Ik vond het toch wel op het randje van ordinair, maar tegenwoordig vind ik het superstylish, als je het goed combineert natuurlijk. Ik ben dus inmiddels om, maar er zijn nog zeker mensen die het niet vinden kunnen.
Behalve smaak is er nog wat anders. Ik las gisteravond een artikel in de Volkskrant (ja, ik heb de krant gelezen!) over bontkragen. Het stuk ging over Nickelson-jassen, die 'een grote trend' zijn. Niet mijn woorden, die van de Volkskrant. Naast de hilarische citaten ('De mensen die Nickelson-jassen dragen, durven op te vallen en willen niet bij de massa horen.' Hier heb ik toch mijn twijfels bij.), stond er iets anders wat me opviel: De Bond voor Dieren, die strijdt tegen het gebruik van echt bont, zei in het artikel te willen dat ook nepbont van het straatbeeld verdwijnt, omdat dit het idee geeft dan bont 'cool' is. Dit vond ik toch wel interessant. Is dat zo? De nadruk ligt dit najaar toch zeker op NEPbont? Als er dan nepbont wordt gedragen, zegt dit juist dat mensen geen echt bont willen dragen.
Of zit ik er helemaal naast? Ik was van plan een geweldige nepbontjas te kopen van Mödstrom, maar nu ik dit artikel heb gelezen, voel ik me toch een beetje schuldig. Is het echt zo erg om nepbont te dragen? Worden hierdoor nog meer dieren doodgeknuppeld voor hun zachte vacht? Of zal nepbont juist het echte bont voorgoed vervangen? Ik ben heel benieuwd wat jullie hiervan vinden, let me know!

No comments:

Post a Comment