1 Aug 2010

I'm back!

Bonjournõ! Ik ben weer terug uit Italië! Het was een heeeeeerlijke vakantie, met veel zon, strand, ijsjes en nog meer zon. De eerste week zaten we bij Lago Maggiore, een mooi meer in het noorden van Italië, ongeveer een uurtje rijden vanaf Milaan. De tweede week zaten we bij het Gardameer, ook in het noorden, maar dan meer richting het oosten. Typisch Italiaans deze balkonnetjes. Ik vind ze prachtig. En natuurlijk ben ik ook naar Milaan geweest! Veel mensen zeggen dat ze het vinden tegenvallen, dat het niet zo mooi is als ze hadden gehoopt. Laat me je één ding vertellen: Ik vond het prachtig. En dat kwam écht niet alleen door de Prada winkel (en ook niet door die van Louis Vuitton, Marc Jacobs en Gucci). Nee, ik vond Milaan gewoon een mooie stad. In het centrum staat de Duomo, een gotische kerk, waar op het dak concerten worden gegeven. Dat noem ik nou goed gebruik maken van een kerk, naast de functie die hij al heeft dan. Milaan vanaf de Duomo, jammer genoeg stond er een hek voor, zoals je ziet, dus kon ik niet echt een goede foto maken. De Duomo. Prada Milano. Een paar dagen later ging ik weer naar Milaan, maar niet voor sightseeing deze keer. Ik ging namelijk naar een concert van Paolo Nutini en Florence + the Machine! Ze traden samen op in een stadion in Milaan, als onderdeel van het Milano Jazzin' Festival. Het was geweldig, ik stond bijna vooraan, en ze waren allebei zó goed. Als je de kans hebt om ze live te zien, twijfel niet en ga, het is echt het geld waard. En dan alleen al omdat Paolo Nutini in real nog sexier is dan op foto's. Als er een oscar was voor de meest sexy man op aarde, won hij hem absoluut. Foto's van het concert komen later! Ook zijn we in Venetië geweest. Ik blijf dat zo'n bijzondere stad vinden, je kunt overal heen gaan op aarde, maar nergens is er zo'n plek als Venetië. Voor de mensen die niet weten wat er zo bijzonder aan is: Venetië is een stad waar de straten bestaan uit water. Er zijn dus geen auto's, de straat waar mensen overheen lopen zijn bijna allemaal bruggen en het vervoersmiddel dat wél wordt gebruikt, is de waterbus. Een boot op het water dus. Verder zijn er ook gondels, die mooie kleine zwarte boten, maar die worden vooral gebruikt door toeristen. Venetië. De grootste brug van Venetië, met allemaal leuke winkeltjes. De bekende gondels. In Verona, een stad vlak bij onze camping, schijnt het verhaal van Romeo en Julia te zijn geschreven. Zo gaat er ook het verhaal dat Romeo en Julia hier hebben gewoond. Het huis van Julia is daarom enorm toeristisch, maar daarom nog niet minder mooi. Ik ben er niet in geweest, maar ik heb het wel het beroemde balkon gezien. Het balkon van Julia. En ofcourse heb ik ook geshopt, in Milaan. Zie hier mijn aankopen: Een lichtroze blazer, kort, met bloemetjesprint aan de binnenkant. Een superzacht camelkleurig hogetailleshortje van de Zara, van een fluweelachtige stof. Hij zit echt heerlijk! En daarnaast, mijn nieuwe liefde: Zwarte suede ballerina's. Ja ik weet het, ze zijn heel simpel, hoe kan dat nou je grote liefde zijn? Nou, ze zitten echt goddelijk. Ik vind ze prachtig, ze zijn tijdloos, en passen overal bij. Ik was al heel lang op zoek naar dit soort flatjes, dus ik ben heel blij dat ik ze gevonden heb. We hebben natuurlijk nog veel meer gedaan, maar dan wordt het wel een heel lang verhaal, dus houd ik het hierbij. Foto's van het concert volgen nog! Hoe gaat het met jullie, hebben jullie een leuke vakantie?

No comments:

Post a Comment